تاریخ خبر: ۱۳۹۲/۰۹/۱۱منبع: پژوهشکده بیمهتعداد بازدید: ۱۰۵۰ همایش بیمه و توسعه؛ این بار با چهره ای متفاوت
غدیر مهدوی اعلام کرد:
همایش بیمه و توسعه؛ این بار با چهره ای متفاوت
سخنرانی چهره های شاخص بین المللی بیمه ای،افزایش مشارکت صاحبنظران در ارائه مقالات، حضور رسانه های خارجی در همایش و پوشش زنده رادیویی و پوشش تصویری از سه شبکه تلویزیونی از نکات متمایز بیستمین همایش ملی و ششمین همایش بین المللی بیمه و توسعه است که غدیر مهدوی رییس این همایش در کنفرانس خبری روز گذشته به آن اشاره کرد.
رییس پژوهشکده بیمه با بیان این که استقبال خوبی از همایش صنعت بیمه انجام شده گفت: در این قبیل همایش ها راهکارهای خوبی برای توسعه این صنعت از طریق مقالات ارائه می شود که می تواند برای پیشرفت بیمه در کشور کارساز باشد
غدیر مهدوی اعلام کرد:
همایش بیمه و توسعه؛ این بار با چهرهای متفاوت
سخنرانی چهره های شاخص بین المللی بیمه ای،افزایش مشارکت صاحبنظران در ارائه مقالات، حضور رسانه های خارجی در همایش و پوشش زنده رادیویی و پوشش تصویری از سه شبکه تلویزیونی از نکات متمایز بیستمین همایش ملی و ششمین همایش بین المللی بیمه و توسعه است که غدیر مهدوی رییس این همایش در کنفرانس خبری روز گذشته به آن اشاره کرد.
رییس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه استقبال خوبی از همایش صنعت بیمه انجام شده گفت: در این قبیل همایشها راهکارهای خوبی برای توسعه این صنعت از طریق مقالات ارائه میشود که میتواند برای پیشرفت بیمه در کشور کارساز باشد.
به گزارش خبرنگار افق بیمه، غدیر مهدوی در نشست خبری بیستمین همایش صنعت بیمه با عنوان "نظارت مطلوب بر صنعت بیمه و فعالیتهای بیمه گری" اظهار کرد: صنعت بیمه هنوز جای خود را در کشور آن طور که شایسته است پیدا نکرده و در سبد مصرفی خانوار نفوذ نداشته است.
وی افزود: همچنین از بعد عرضه تنوع پوشش ریسک و درصد نفوذ آن به طور قابل توجهی همگام با اقتصاد رشد پیدا نکرده که نیازمند کار بیشتری است.
رییس پژوهشکده بیمه با اشاره بررسیها به آمارهای ارائه شده در دو سال قبل برای پوشش اخبار بیمه در مقایسه با اخبار بانک گفت: طبق این آمار تنها 10درصد از کل اخبار بانک و بیمه را اخبار مربوط به بیمه به خود اختصاص داده و 90 درصد را اخبار بانک تشکیل می دهند که اختلاف زیادی است در حالی که بیمه همگام با بورس و بانک سه بال بازار مالی هستند که باید توسعه پیدا کنند.
مهدوی با بیان اینکه امسال استقبال خوبی از این کنفرانس انجام شده افزود: 190 مقاله داخلی و خارجی از اساتید این حوزه پذیرفته شده است که با بررسی سه داور 39 مقاله به عنوان مقالات قابل ارائه و 39 مقاله نیز به صورت پوستری و همچنین سه مقاله خارجی انتخاب شدهاند که این حجم نسبت به 20 کنفرانس گذشته بسیار بی نظیر بوده است.
وی در مورد سخنرانان خارجی خاطرنشان کرد اساتید خارجی در زمره سخنرانان کلیدی هستند که هر کدام مطالبی در مورد مدیریت ریسک و همچنین مبحث نظارت بر صنعت بیمه ارائه کردهاند.
رییس پژوهشکده بیمه با اشاره به محورهای مقالات ارائه شده در این همایش افزود: چهار نفر از مدیران عامل شرکتهای بیمه نیز مقالاتشان پذیرفته شده است و دراین همایش یک روزه ارائه خواهند داد که این افراد حجاریان مدیر عامل بیمه ملت، ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد، آسوده مدیر عامل بیمه اتکایی ایرانیان و کاردگر مدیر عامل بیمه آسیا هستند.
مهدوی خاطرنشان کرد: در این همایش 2300 مهمان از دانشگاهها، صنعت بیمه، شرکتهای بیمه و همچنین بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه به همراه اصحاب صنایع مرتبط با بیمه حضور خواهند داشت و در کنار این همایش نمایشگاهی با حضور اکثریت شرکتهای بیمه جهت معرفی محصولات بیمه برگزار میشود.
وی در مورد آخرین ضریب نفوذ بیمه که توسط پژوهشکده بیمه مورد بررسی قرار گرفته است نیز گفت: براساس تحقیق جامعی که انجام شده ضریب نفوذ بیمه برای 9 ماه اول سال 91 حدود 1.84 درصد محاسبه شده است.
رییس پژوهشکده بیمه با اشاره به انتشارگزارش مذکور، خاطرنشان کرد: که به دلیل آن که GDP کشور به طور محسوسی بالا نبوده و همچنین رشد حق بیمهها نیز افزایش داشته ضریب نفوذ بیمه افزایش داشته است.
وی در مورد انتقال آزمون نمایندگی بیمه از پژوهشکده و بیمه مرکزی به خود شرکتهای بیمه نیز گفت: هنوز درمورد این موضوع تصمیم نهایی گرفته نشده است اما بنده به عنوان رییس پژوهشکده با این روند مخالف خواهم بود زیرا انتقال آزمون نظارت بر امور نمایندگی را تضعیف می کند.
مهدوی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا توافق 1+5 با ایران در مورد موضوع هستهای و برداشته شدن تحریم از بیمه و کشتیرانی تاثیری در روند بیمه خواهد داشت گفت: برداشتن تحریمها از صنعت بیمه خبر خوبی برای ما بود چرا که یکی از دغدغههای ما بیمه کشتیها و ارسال محموله به کشورهای دیگر بود.
یادآور می شود وی در این نشست به موضوع پوشش زنده اخبار همایش توسط رادیو اقتصاد و پوشش تلویزیونی آن از شبکههای 1،4 و 5 اشاره و حضور رسانههای خارجی همچون خبرگزاری، شبکه تلویزیونی و روزنامههایی از چها کشور مختلف را فرصت تازه برای تعاملات رسانهای دانست.
وی همچنین برگزاری نمایشگاه جانبی مستقل با حضور شرکتهای بیمه را از دیگر اقدامات متمایز در بیستمین همایش بیمه و توسعه دانست.
اخبار مرتبط