• عملیاتی شدن تحقیق و تفحص از صنعت بیمه، از شهریورماه

      عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تحقیق و تفحص از صنعت بیمه به دلیل بدرفتاری شرکت های بیمه با مشتریان و ناتوانی برخی شرکت‌ها در پرداخت درست و به موقع خسارت کلید خورده است.

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به این که زمان بررسی پرونده های خسارتی در برخی شرکت های بیمه بسیار زیاد است، افزود: مردم بیمه را برای تامین امنیت و دریافت خدمات می خرند، اما متاسفانه برخی شرکت‌های بیمه هنگام پرداخت خسارت به بهانه های مختلف از پاسخگویی درست و شفاف سر باز می زنند.

      نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متاسفانه خدمات بیمه ای در کشور ما تنوع ندارد، ‌اظهار کرد: همه خدماتی که شرکت های بیمه در ایران ارائه می کنند،‌ به چند رشته محدود می شود، اما در همان رشته ها هم رضایت مردم به خوبی جلب نشده است.
      وی به ورود شرکت های بیمه به پروژه های بزرگ اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده ای در صنعت بیمه وجود دارد که بر اساس آن یک کشتی بزرگ بیمه شده، اما پس از غرق شدن آن، حقوق قانونی بیمه گزار به بهانه های مختلف به تعویق افتاده و حتی از بین رفته است.

      این نماینده امضا کننده طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه با بیان این که جزییات محورهای طرح میان نمایندگان امضا کننده در حال بررسی است، گفت: در شهریورماه، کار تحقیق و تفحص به صورت عملیاتی آغاز می شود.
      وی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه مرکزی هم در این طرح مورد سوال قرار گرفته است،‌ گفت: به هر حال بیمه مرکزی نهاد بالادستی صنعت بیمه کشور است و طبیعتا اگر نظارت به اندازه کافی در آن تقویت شده بود،‌ نابسامانی های صنعت بیمه را شاهد نبودیم، به همین دلیل ما این نهاد را هم به عنوان مسوول اصلی صنعت بیمه در کشور مورد بازخواست قرار خواهیم داد.

      ندیمی تاکید کرد: بیمه مرکزی در سالهای اخیر زیر ذره بین نهادهای نظارتی و مجلس بوده است و اگر تخلفی در دوره مدیریتی مدیرات پیشین بیمه مرکزی نیز رخ داده باشد، آنها پاسخگوی عملکرد خود خواهند بود.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.