• بیمه مرکزی هم خسارت بیمه گزاران را نمی‌پردازد!

      تنها با گذشت چند ماه از اعلام تعلیق پروانه فعالیت شرکت بیمه توسعه در دو رشته شخص ثالث و عمر، خبر تغییر مدیرعامل این شرکت در رسانه‌ها منتشر شده است.

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از خبرگزاری آنا، اواخر سال گذشته با اوج‌گیری نرخ شکنی برخی شرکت های بیمه در فروش بیمه‌نامه شخص ثالث، بیمه مرکزی نسبت به این موضوع هشدار داد و اعلام کرد که با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

      با این که انگشت اتهام در این بخش به شرکت بیمه توسعه نشانه رفته بود،‌ اما مدیرعامل این شرکت در نشستی خبری این ادعا را رد و بر رعایت کامل قوانین بیمه ای کشور تاکید کرد.

      با این وجود، بیمه مرکزی در خردادماه امسال، اعلام کرد که " به علت تعلل و تاخیر غیر متعارف شرکت بیمه توسعه در پرداخت خسارت‌های جانی  بیمه شخص ثالث و به منظور حمایت از حقوق بیمه گزاران، بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها موضوع تخلفات این شرکت را به شورای عالی بیمه گزارش کرده است."

      اما این تخلفات به همین بخش محدود نشد،‌ چرا که در اطلاعیه بیمه مرکزی به "رعایت نکردن قوانین و مقررات بیمه‌ ای به خصوص انتقال بیش از حد مجاز منابع برای سرمایه گذاری ها در بخش ساختمان" توسط این شرکت نیز اشاره شده بود.

      بر همین اساس "بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 28 قانون بیمه شخص ثالث و در راستای وظایف قانونی خود پرونده تخلفات شرکت بیمه توسعه را برای تصمیم گیری به شورای عالی بیمه ارجاع داد و این شورا ممنوعیت صدور و تمدید بیمه نامه های شخص ثالث و انواع بیمه های زندگی توسط این شرکت را تا اطلاع ثانوی تصویب کرد."

      این در حالی بود که پیش از این،‌ برای جلب نظر بیمه مرکزی، مدیرعامل این شرکت تغییر کرده بود،‌ اما به نظر می‌رسید بیمه مرکزی نسبت به اعضای هیات مدیره شرکت بیمه توسعه نیز اما و اگرهایی دارد.

      حالا با گذشت چند ماه از اعلام لغو مجوز و عدم ترمیم ساختار مالی بیمه توسعه بر اساس نظر بیمه مرکزی، خبرهایی مبنی بر تغییر دوباره مدیریت این شرکت به گوش می رسد.

      از "جوادسهامیان مقدم" مدیر عامل سابق بیمه ایران به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بیمه توسعه یاد می‌ شود.

      سهامیان در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با تایید ضمنی این موضوع گفت: به طور حتم همان طور که در بیمه ایران اقدامات لازم را برای رفع مشکلات سال 86  شرکت را انجام دادم، در بیمه توسعه نیز مشکلات را برطرف خواهم کرد.
      وی تصریح کرد: هم اکنون شرکت بیمه توسعه با مشکلات مالی رو به روست و نمی‌تواند به خوبی از پس تعهداتش در قبال بیمه‌گزاران برآید، بنابراین به تلاشی مضاعف برای حل این مشکلات نیاز است.

      گفتنی است طی یک ماه اخیر تعداد زیادی از بیمه گزاران شرکت بیمه توسعه با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت، تسویه خسارت‌های وارده را خواستار شده اند. مدتی پی نیز تعدادی از این افراد با حضور در مقابل ساختمان بیمه مرکزی، پاسخگویی مسوللان این نهاد در قبال تخلف شرکت بیمه توسعه را خواستار شدند.

      در این زمینه، بیمه مرکزی اما به چند اظهار نظر و اطلاعیه اکتفا کرده است. این در حالی است که شرکت های بیمه بخشی از حق بیمه دریافتی خود را به عنوان ذخیره قانونی یا حق فنی در اختیار بیمه مرکزی قرار می دهند تا در صورت بروز مشکلات مالی، بیمه مرکزی به نیابت از آنها خسارت بیمه گزاران را بپردازد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.