• عزم جزم مجلس درباره تحقیق و تفحص از صنعت بیمه

      ایرج ندیمی نماینده مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه را تشریح کرد.

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار خبررسانی پارس با تشریح آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه که با تازگی با 169 رای موافق در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، گفت: پس از این که نمایندگان مردم از سرکشی به حوزه های انتخابیه فارغ شوند، هیات تحقیق و تفحص معرفی و کار عملیاتی آغاز می شود.
      به گفته او، محمدرضا پورابراهیمی و خودش جزو هیات تحقیق و تفحص هستند، اما اعضای دیگری به زودی به این جمع خواهند پیوست که بعد از نهایی شدن، اسامی آنها رسما اعلام خواهد شد.

      نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل ارائه طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه، گفت: در حال حاضر نوع رفتار بیمه گران با مردم، نحوه تعیین خسارت، زمان پرداخت خسارت به زیان دیدگان حوادث و نحوه حضور شرکت های بیمه در پروژه های بزرگ، محل چالش و سوال است.
      او با اشاره به این که جزییات طرح تحقیق و تفحص به زودی اعلام می شود، افزود: ما فعلا اجازه این کار را از مجلس گرفته ایم و کلیات طرح نیز مشخص شده است، اما سوالهای ریز و نحوه بررسی آن ها به زودی مشخص خواهد شد.

      ندیمی با تاکید بر این که بیمه باید ایمنی و آسودگی خیال را برای مردم به همراه داشته باشد، اظهار کرد: نمایندگان مطرح کننده طرح تحقیق و تفحص بر این باورند که این نیاز برآورده نشده است و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.
      وی در ادامه نبود تنوع بسته های بیمه ای و اکتفا به چند طرح ساده و معمول در صنعت بیمه را از دیگر اشکالات موجود در کشور خواند و افزود: متاسفانه رشته های بیمه ای موجود، همه مشکلات مردم را پوشش نمی دهد و لازم است در این زمینه توسعه داشته باشیم.

      عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نپرداختن خسارت وارده به بیمه گزاران توسط شرکت بیمه را یکی از مهمترین معضلات این بخش خواند و گفت: گزارشی تهیه شده که بر اساس آن یک کشتی غرق شده و همه مراکز ذیربط این موضوع را تایید کرده اند، اما شرکت بیمه به دلایل نامشخص از پرداخت خسارت سرباز می زند، در حالی که دریافت خسارت بدیهی ترین حق بیمه گزار است.

      نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت در پاسخ به این سوال که آیا برای موارد مطرح در طرح تحقیق و تفحص مصداق وجود دارد یا این که موضوع به طور کلی مطرح شده است نیز گفت: نمایندگان مطرح کننده تحقیق و تفحص از صنعت بیمه برای همه موارد ادعایی سند و مدرک دارند و به طودی جزییات آن را تهیه و مستند می کنند.

      به گفته ندیمی، پس از اعلام اسامی اعضای کمیته تحقیق و تفحص و تایید آنها توسط هیات رییسه مجلس، در شهریورماه کار عملیاتی آن آغاز و مذاکره با مدیران صنعت بیمه برای تهیه گزارش ها آغاز می شود.خبرنگار خبررسانی پارس از او پرسید: شما در حالی تحقیق و تفحص از بیمه مرکزی را مطرح کرده اید که هم اکنون مدیران قبلی بیمه مرکزی بر سر کار نیستند و از سوی دیگر مدیران جدید به تازگی کار خود را آغاز کرده اند. آیا در چنین حالتی امکان بررسی تخلفات وجود دارد؟

      ندیمی در پاسخ گفت: تحقیق و تفحص به افراد بر نمی گردد و اگر تخلفی در زمان شخص خاصی رخ داده باشد، همان شخص پاسخگوی اقدامات خود خواهد بود. اما نکته مهم درباره بیمه مرکزی، موضوع نظارت بر صنعت بیمه است که در واقع مشکلات قانونی را مدنظر خواهد داشت.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.