• زیان میلیاردی ایتالیا از تحریم ایران

      شرکت بیمه صادراتی ˈساچهˈ ایتالیا در گزارشی از تاثیرات منفی تحریم های یکجانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که صادرات ایتالیا متحمل بیش از ۱۵ میلیارد یورو زیان شده است.

       شرکت بیمه صادراتی ˈساچهˈ طی گزارشی منتشر کرد:
      زیان میلیاردی ایتالیا از تحریم ایران

      شرکت بیمه صادراتی ˈساچهˈ ایتالیا در گزارشی از تاثیرات منفی تحریم های یکجانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که صادرات ایتالیا متحمل بیش از ۱۵ میلیارد یورو زیان شده است.

      به گزارش ریسک نیوز،این میزان زیان ایتالیا در پی اعمال تحریمهای یکجانبه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته ای آن از سال 2006 تاکنون رخ داده است.

      بر اساس این گزارش که روز جمعه انتشار یافت، بیشترین زیان ایتالیا مربوط به صادرات ماشین آلات صنعتی بود که خود شامل بیش از نیمی از صادرات این کشور اروپایی به ایران می شود.
      به گفته شرکت ساچه، تنها در سال های 2010 تا 2013 میلادی، تحریمها منجر به کاهش 52 درصدی صادرات اتحادیه اروپا به تهران شد که اغلب شامل کالاهای سرمایه ای بود.

      این شرکت معتبر بیمه ای افزود: جمهوری اسلامی ایران از سال 2000 تا 2013 میلادی، سالانه بطور متوسط 38 میلیارد یورو واردات داشت که سهم ایتالیا از آن بطور متوسط 4.6 درصد بود درحالی که قبل از تحریم ها (از سال 2000 تا 2005 ) صادرات ایتالیا به تهران با روندی بیشتر نسبت به واردات ایران از سایر کشورهای جهان، رشد می کرد.

      بیمه ساچه پیش بینی کرد در سه ساله 2014 تا 2016 میلادی ایتالیا تنها سه میلیارد یورو کالا به ایران صادر خواهد کرد درحالی که درصورت عدم تحریم ها می توانست 19 میلیارد یورو کالا صادر کند.

      تحریمها علیه ایران از هشت سال پیش و با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای صلح آمیز کشورمان آغاز شد. در آغاز، تحریم ها شامل مسدود کردن دارایی های برخی شرکت های ایرانی و محدودیت برخی معاملات مالی و تجاری بود اما از دو سال پیش تاکنون حتی انتقال پول میان بانک های اروپایی و موسسات اعتباری و مالی ایران ممنوع شده است که این امر، بیش از هر چیز به صادرات کشورهای اروپایی به ایران لطمه زده است.

      ایران و کشورهای گروه 1 + 5 سال گذشته با هدف دستیابی به توافق جامع هسته ای، در زمینه رفع برخی از تحریمها توافق کردند و این وضعیت، همچنان ادامه دارد.

      در سایه تحریمها، صادرات ایتالیا به ایران که در سال 2006 میلادی 19 درصد کاهش یافته بود، در سال های 2012 و 2013 میلادی 25 درصد کاهش یافت و طبق گزارش ساچه، در صورت تداوم این وضعیت، صادرات این کشور به ایران تا سال 2016 میلادی متحمل 16 میلیارد دیگر زیان خواهد شد.
      در این میان، ماشین آلات صنعتی که بیش از نیمی از صادرات ایتالیا به ایران را تشکیل می دهد تاکنون 11 میلیارد یورو ضرر کرده و به دنبال آن، صادرات بخشهای فلزات و تجهیزات الکتریکی و شیمیایی نیز در عرض هشت سال تحریم، شاهد دو میلیارد یورو زیان بوده است.

      شورای ملی ایران وامریکا (NIAC) نیز در مطالعاتی اعلام کرد که عدم صادرات آمریکا به ایران از سال 1995 تا 2012 میلادی، از 135 تا 175 میلیارد دلار زیان برای صادرات آمریکا به دنبال داشت. صادرات اروپا به ایران نیز در سال های 2010 تا 2013 میلادی متحمل 52 درصد کاهش شد.

      بر اساس این گزارش، کالاهای سرمایه ای بویژه ماشین آلات و وسایل حمل ونقل بیشترین ضربه را متحمل شدند و از سال 2010 میلادی 68 درصد کاهش یافتند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.