• اعتبار مالی و بیمه

      اعتبار مالی در برخی از موارد بسیار پیچیده است، به ویژه زمانی که با بحث صنعت بیمه گره می خورد و شرکتی درصدد است تا ریسک های مالی خود را بسنجد و آن را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

      تنها افراد اندک و محدودی معنی واقعی و اصلی اعتبار مالی را درک می کنند. برای افرادی که با صنایع خدمات مالی آشنا هستند، اعتبار مالی موضوع ساده ای است اما برای تمامی افراد این مسئله، ساده نیست و پیچیده به نظر می رسد. برای بسیاری از افراد، اعتبار مالی چیزی بیشتر از امتیاز مالی نیست که ارزش و توانایی مالی افراد را به تصویر می کشد.

      اعتبار مالی در برخی از موارد بسیار پیچیده است، به ویژه زمانی که با بحث صنعت بیمه گره میخورد و شرکتی درصدد است تا ریسک های مالی خود را بسنجد و آن را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

      امتیاز اعتباری اما برای برخی از افراد، به معنای ریسک های مالی شفاهی است. اعتبار مالی پایین هم به معنای آن است که افراد در برابر تهدیدها و خطرات بیشماری قرار دارند. از سوی دیگر نیز اعتبار مالی بالا هم به معنای در معرض خطرات مالی کمتر قرار گرفتن، تعبیر می شود. اکنون اکثر افراد در جوامع مختلف در طبقه متوسط قرار می گیرند؛ فضایی که در یک زمان، آنان هم خطرناک هستند و هم برای سرمایه گذاری قابل اعتمادترند.

      اعتبار مالی افراد همچنین کمی فراتر از ارزش مسئولیت است؛ به عنوان مثال، یک فرد ثروتمند می تواند امتیاز اعتباری پایینی داشته باشد در حالی که برای افراد میانه رو این امتیاز می تواند خوب و مناسب باشد.

      در صنعت بیمه نیز اعتبار مالی بسیار بااهمیت است. این صنعت خودش به شدت به درک میزان خطرات و تهدیدها در بازارهای که در آن فعالیت می کند، وابسته است و به آنان اتکا می کند. در بخش بیمه اموال و دارایی درک تهدیدهای ناشی از بلایای طبیعی به بیمه گران این اجازه را می دهد که بر محصولات خود نرخ گذاری مناسبی داشته باشند و بتوانند تعادلی در میزان سودها و خسارت ها ایجاد کنند.

      بیمه گران همچنین از اعتبار مالی برای فهمیدن این مسئله که آیا بیمه گذار در آینده با زیان مالی رو به رو می شود و یا عکس آن دستاوردهای خواهد داشت، استفاده می کنند. بنابراین، افرادی که اعتبار مالی پایینی دارند، برای تحت پوشش قرار گرفتند، هزینه ای بیشتری را نسبت به کسانی که اعتبار مالی خوبی دارند، پرداخت می کنند.

      از سوی دیگر، همین اعتبار مالی می تواند به آسانی افراد را فریب دهد و اغوا کند. مسائل زیادی وجود دارد که رتبه مالی را تحت الشعاع قرار می دهند و برخی از آنان بسیار پیچیده هستند. اعتبار مالی چه خوب و چه بد، بخش مهمی از جهان مالی را تشکیل می دهد و به افراد می فهماند که این اعتبار چگونه کار می کنند و بر تمامی مسائل تاثیر می گذارند. اعتبار مالی همچنین به افراد یاد می دهد که چگونه ماهیت تمامی مسائل مهم تغییر می کند.

      یکی از مهمترین موارد برای درک واقعی معنای اعتبار مالی آن است که همواره به یاد داشته باشیم این اعتبار در حال تغییر است. افرادی با اعتبار مالی پایین می توانند با گذشت زمانی کوتاه یا طولانی مدت به اعتبار مالی مناسب و عالی دست یابند تا با ریسک های مالی کمتری مواجه شوند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.