• نظارت بیمه مرکزی بر عملکرد بیمه ها ناکافی است!

      بیمه های خصوصی از اجرای تعهداتشان استنکاف می کنند و نمونه ان هم بحث بیمه توسعه است

      عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از نظارت ناکافی بیمه مرکزی گفت: متاسفانه به دلیل ضعف نظارتی بیمه مرکزی، شرایطی را شاهد هستیم که بیمه های خصوصی از اجرای تعهداتشان استنکاف می کنند و نمونه ان هم بحث بیمه توسعه است.
      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، پورابراهیمی در خصوص دلیل لزوم برگزاری نشست با وزیر اقتصاد و رئیس کل بیمه مرکزی به خبرنگار بولتن نیوز گفت: دلیل این نشست عدم ایفای تعهدات بیمه های بازرگانی به مردم بوده که در طول چندماه گذشته به اوج خود رسیده است و ما نگران بحران های اجتماعی آن هستیم.
      وی اظهار داشت: تعدادی از بیمه های بازرگانی نسبت به تعهدات خودشان در حوزه مباحث بیمه ای عمل نکرده و تعدادی از مردم در این زمینه به ما مراجعه کرده و نگرانی هایی داشته اند که این بیمه ها، تعهداتشان را انجام نداده اند و حتی در این زمینه تجمعاتی در تهران شکل گرفت.

      پورابراهیمی در ادامه افزود: وزیر اقتصاد راسا این قضیه را پی گیری می کند و قرار شده است که براساس بیمه مرکزی نیز مسئولیت بپذیرد و در این راستا عمل کند، زیرا بیمه مرکزی در این زمینه ناظر قانونی است.
      وی ادامه داد: فعلا بیمه مرکزی در حال انجام اقداماتی در این زمینه است و قرار شده است که گزارشی در این زمینه به کمیسیون ارائه کند.

      پورابراهیمی با انتقاد از نظارت ناکافی بیمه مرکزی گفت: متاسفانه به دلیل ضعف نظارتی بیمه مرکزی، شرایطی را شاهد هستیم که بیمه های خصوصی از اجرای تعهداتشان استنکاف می کنند و نمونه آن هم بحث بیمه توسعه است و این در حالی است که بیمه مرکزی با نظارت درست، نباید اجازه دهد بیمه ها از اجرای تعهداتشان استنکاف کنند و ضعف نظارت  در بیمه مرکزی مشهود است.

      وی تاکید کرد بحث دیگر من در انتقاد از بیمه مرکزی، بحث استفاده بهینه شرکت های بیمه از دارایی هایشان در بحث نرخ بازده است که بتوانند پاسخگو بانشد و متاسفانه سرمایه گذاری مناسب و نرخ بازده مناسب در دارایی های شرکت های بیمه دولتی و خصوصی وجود ندارد و این نیز به ضعف بیمه مرکزی باز می گردد. اگر شرکت های بیمه منابع را در جاهای پربازده نبرند، به شدت دچار چالش می شوند و نمی توانند به تعهداتشان عمل کنند. در این زمینه بیمه مرکزی باید گزارش های تخصصی از شرکت های بیمه در زمینه تعهداتشان بگیرد.
      وی گفت: رقابت های ناصحیح بین شرکت های بیمه، یکی دیگر از بحث های ما در انتقاد به عملکرد بیمه مرکزی است، تا جائیکه بعضا این شرکت های بیمه حاضرند یکدیگر را حذف کنند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.