• بزرگترین بانک دولتی ترکیه به بخش های بیمه خود چوب حراج زد

      هالک بانک، مالکیت ۸۹.۱۸ درصد سهام بخش بیمه "هالک سیگورتا" و ۹۴.۴ درصد سهام "هالک حیات ایمکیلیک" را در اختیار دارد

       "هالک بانکاسی" یکی از بزرگترین وام دهندگان دولتی در ترکیه اعلام کرد که در نظر دارد تا سهام دو بخش بیمه خود را بفروشد.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از وب سایت خبری بلومبرگ،‌ "علی فواد تاسکسنلیگو" مدیر اجرایی این بانک گفت که این دو بخش بیمه به مزایده عمومی گذاشته میشود.

      هالک بانک، مالکیت 89.18 درصد سهام بخش بیمه "هالک سیگورتا" و 94.4 درصد سهام "هالک حیات ایمکیلیک" را در اختیار دارد. به گفته مدیران این بانک، این نخستین مزایده ای است که این بانک بزرگ ترکیه ای در بورس این کشور برگزار می کند.

      تحلیل گران در ترکیه بر این باورند که مدیران این بانک می خواهند با فروش بخش های غیربانکی بر فعالیت های تجاری کوچک و متوسط و همچنین خرده فروشی متمرکز شوند.

      طبق گزارش های منتشر شده، ضریب نفوذ بیمه در ترکیه بسیار پایین است؛ در سال 2012 این ضریب تنها 1.35 درصد گزارش شده، این در حالی است که این رقم در کشورهای اروپایی 7.6 درصد است. اما این ضریب پایین از سوی دیگر بازار این کشور را برای معرفی محصولات جدید آماده کرده است. هرچند ترکیه برای جذب بازیگران خارجی از پتانسیل های بالای برخوردار است اما خطرهای بیشماری نیز در این کشور وجود دارد. کسری های عظیم خارجی و بی ثباتی سیاسی از عوامل مهم به شمار می روند و بر ریسک های موجود در این کشور می افزایند.

      اکنون بازیگران خارجی که قصد ورود به بازار بیمه داخلی آنکارا را دارند، باید پیش از هر اقدامی خود را برای جنگ بر سر قیمت ها آماده کنند. این مسئله چشم انداز سوددهی را تا حدی محدود میکند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.