• بیمه تروریسم اتکایی روز به روز متداول تر می شود

      حمله تروریستی به سازمان تجارت جهانی در نیویورک و پنتاگون در واشنگتن، شرکت‌های بیمه جهان را با نتایج وخیم ناشی از تروریسم بین‌المللی مواجه کرد

      بازار تروریسم برای بیمه اتکایی روز به روز منعطف تر می شود و دلیل اصلی آن افزایش ظرفیت ها و نبود خسارت های عظیم در این زمینه است.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو،‌ موسسه مشاوره ای "گای کارپنتر" در گزارشی اعلام کرد که نرخ ها در این بخش در ماه گذشته به مرحله تجدیدنظر رسیدند و در تمامی مناطق جهان و در کلیه سطوح با کاهش همراه بودند.

      در این گزارش همچنین تاکید شده است که به رغم افزایش تحولات تروریستی در ماه های اخیر در بخش‌های مختلف جهان، کارگزاران بیمه اتکایی بر این باورند که بازار منعطف شده است و ریسک‌های کمتری جهان را تهدید می کنند.

      بیمه تروریسم یکی از راهکارهای ارائه شده برای جبران خسارت است. اما با افزایش حملات و تهدیدها در کشورها، اکثر شرکت های بیمه نرخ های خود را در مورد خطرات مربوط به تروریسم بالا برده اند و همچنین شرکت های بیمه ای که پوشش تروریسم را در بیمه نامه ها تحت عنوان پوشش اضافی لحاظ کرده بودند، تصمیم به بالابردن نرخ این پوشش در بیمه نامه ها گرفتند.

      حمله تروریستی به سازمان تجارت جهانی در نیویورک و پنتاگون در واشنگتن، شرکت های بیمه جهان را با نتایج وخیم ناشی از تروریسم بین المللی مواجه کرد. باید گفت که حادثه 11 سپتامبر 2001 بُعدی کاملا جدید را برای ریسک تروریسم پدید آورد که پیش از این به طور خودکار به عنوان بخشی از بیمه اموال تحت پوشش قرار می گرفت. بیمه تروریسم امروزه به طور محدود در دسترس است. بیمه تروریسم اکنون قابل دسترس تر از هفته های پس از حوادث 11 سپتامیر است، البته این بیمه هنوز بسیار گران، مدت آن محدود و میزان پوشش آن بسیار ناچیز است.

      براساس گزارش ها، بیمه تروریسم تنها برای محدود 75 میلیون دلار تا 500 میلیون دلار قابل دسترس است؛ در حالی که ارزش واقعی دارایی ها بیش از این مقدار است و در مواردی ارزش دارایی ها به یک میلیارد دلار می رسد.

      گای کارپنتر در این گزارش آورده است که اگرچه تروریسم محلی و خشونت های سیاسی بر برنامه های گوناگون تاثیر گذاشته است اما قیمت ها و ظرفیت ها را نیز در سطح محلی دستخوش تغییرات شگرفی کرده است. همچنین ظرفیت مناسبی برای بازار بیمه اتکایی در برخی از کشورها و مناطق  به وجود آمده است.

      همچنین بیمه گران در جست و جوی محصولاتی هستند که در جهان مطلوب تر است و سعی می کنند بر شدت رقابت ها در محیط های تجاری بیافزایند، به همین دلیل هزینه های مربوط به بلایای طبیعی در برخی موارد ضمیمه پوشش بیمه تروریسم شده است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.