• افزایش سهم بازار بیمه های خصوصی

      پیش بینی می شود که حق بیمه صادره صنعت بیمه با رشد بیش از 25 درصد به حدود 200 هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یابد

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، یحیی میرزائی پری در گفت وگو با خبرنگار تعادل افزود:  افزایش جایگاه نظارتی بیمه مرکزی و کاهش وظایف بیمه گری با تغییر رویه مدیریت بیمه قابل پیش بینی است و از طرف دیگر در خصوص امور بیمه گری بیمه مرکزی نیز کاهش درصد اتکایی اجباری را انجام داده که سرآغازی برای اقدامات بعدی خواهد بود.
      وی درخصوص مهمترین رخدادهای سال 1393 صنعت بیمه کشور، اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولات کلان کشور در سال پیش رو، رخدادهای زیادی را می توان پیش بینی کرد که هر یک به نوعی اثرات قابل توجه بر صنعت بیمه خواهند داشت، برخی از این رخدادها در نتیجه قانونگذاری حاصل و برخی دیگر اثرات درونی صنعت بیمه خواهند بود.

      تغییر قانون شخص ثالث
      وی اضافه کرد: از جمله مهمترین رخدادهای سال 1393 تغییر در قانون شخص ثالث خواهد بود. با توجه به گزارشات منتشر شده در این خصوص، غالب منتقدان بر احتساب خصوصیات راننده در تعیین حق بیمه متفق القول بوده و به نظر می رسد مهمترین تغییر این قانون در همین زمینه باشد.

      تدوین برنامه ششم توسعه و جایگاه صنعت بیمه
      عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه نیز از دیگر سرفصل های قانونی است که در سال جاری مورد توجه قرار خواهد گرفت. با توجه به عدم اجرای بندهایی از برنامه پنجم چون؛ ایجاد صندوق های بازنشستگی خصوصی و ادغام بخش درمان کلیه صندوق های بازنشستگی در سازمان بیمه سلامت، به نظر می رسد موارد مذکور در برنامه ششم توسعه نیز با تاکید بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

      افزایش حق بیمه و پرتقوی صنعت بیمه
      میرزایی پری خاطرنشان کرد: با توجه به برآودهای به عمل آمده در رشته های بیمه ای، پیش بینی می شود  که حق بیمه صادره صنعت بیمه با رشد بیش از 25 درصد به حدود 200 هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یابد که در این میان به نظر می رسد بیشترین رشد مربوطه به بیمه های مرتبط با بخش نفت و انرژی باشد.

      کاهش تحریم ها و اثرات آن بر صنعت هوایی کشور
      وی اضافه کرد: کاهش تحریم ها و امکان ورود قطعات و حتی خرید هواپیماهای جدید، می تواند با افزایش تعداد ناوگان فعال، پتانسیل بازار بخش هواپیمایی کشور را افزایش داده و حتی از ریسک این بخش بکاهد.

      کاهش تحریم ها و اثرات آن بر بخش کشتیرانی
      میرزایی پری تصریح کرد: افزایش تحریم ها بر خلاف بسیاری از بخش های دیگر به لحاظ اندازه حق بیمه، اثرات مثبتی بر صنعت بیمه به دنبال داشت که بارزترین آنها داخلی شدن بیمه های کشتی به ویژه مسئولیت مالکان کشتی(P&I) بود. وی ادامه داد: این اقدام هر چند موجب افزایش ریسک صنعت بیمه و عدم امکان انتقال آن به خارج شد ، با این وجود پرتفوی بیمه ای کشور را افزایش داد. با کاهش تحریم ها و امکان ورود مجدد بیمه گران خارجی و کلوپ های پی اند آی، پیش بینی می شود  بخش بیمه های مسئولیت مالکان کشتی مجددا از سبد صنعت بیمه خارج شده و در بخش بدنه کشتی نیز فضای رقابتی با شرکت های خارجی افزایش یابد.

      افزایش جایگاه نظارتی بیمه مرکزی و کاهش وظایف بیمه گری
      عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه تصریح کرد: از جمله دیگر تغییرات حائز اهمیت در صنعت بیمه مرتبط با جایگاه بیمه مرکزی در صنعت بود که با ورود آقای امین در بیمه مرکزی به طور منسجمی در حال پیگیری است. نمونه هایی از این تغییر و تحولات را در نظارت بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه به لحاظ توانگری و تعداد شبکه نمایندگی می توان اشاره کرد.
      وی اضافه کرد: از طرف دیگر در خصوص امور بیمه گری بیمه مرکزی نیز کاهش درصد اتکایی اجباری سرآغازی برای اقدامات بعدی خواهد بود.

      افزایش سهم بازار بیمه های خصوصی در بازار کشور
      میرزایی پری تصریح کرد : همچنین با توجه به مشکلاتی که خصوص سودآوری بیمه ایران مطرح شده و نیز رویکرد دولت جدید برای افزایش سهم بخش خصوصی در بازار، پیش بینی می شود محدودیت هایی برای سهم بازار بیمه ایران ایجاد شود .

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.