• وزیر دادگستری از کدام لابی بین مجلس و بیمه‌ها گلایه کرد؟

      بحث بیمه شخص ثالث، یکی از پرچالش‌ترین مباحث بیمه‌ای در سال‌های اخیر بوده و بارها کارشناسان اقتصادی و بیمه‌ای، سیاست‌گذاران و سیاستمداران در مورد آن نظر داده‌اند

      بحث بیمه شخص ثالث، یکی از پرچالش‌ترین مباحث بیمه‌ای در سال‌های اخیر بوده و بارها کارشناسان اقتصادی و بیمه‌ای، سیاست‌گذاران و سیاستمداران در مورد آن نظر داده‌اند.
      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از 598، سالانه با افزایش نرخ دیه از سوی قوه قضائیه، نرخ بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه زمینی تغییر می‌کند و از یکی از جنجالی‌ترین بحث‌ها پیرامون قانون بیمه است.

      بر اساس این گزارش در حالی که مجلس در قالب کارگروهی در کمیسیون اقتصادی به دنبال اصلاح قانون بیمه است حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری در نشستی خبری از وجود لابی‌هایی بین بیمه‌ها و نمایندگان مجلس گلایه کرده و گفته است:‌ طبق برآوردی که ما انجام دادیم تصور می‌کنیم که افزایش قیمت بیمه‌های شخص ثالث می‌بایست به میزان کمتر از 20 درصد انجام می‌شد ولی شرکت‌های بیمه عدد 30 را عنوان می‌کنند.
      وی با بیان اینکه لابی شرکت‌های بیمه در مجلس و سایر دستگاه‌ها بالا است، به موضوع گردش مالی بالای این شرکت‌ها اشاره کرد و با تأکید بر کاهش قیمت بیمه‌های شخص ثالث افزود: ما این ادعای شرکت‌های بیمه را قبول نداریم و اخذ این میزان هزینه سنگین، برای ارائه خدمات بیمه‌ای، غیرحرفه‌ای است.

      به گزارش بازارخبر؛ ایرج ندیمی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازارخبر درباره اظهارات وزیر دادگستری پیرامون وجود لابی‌هایی بین بیمه‌ها و نمایندگان مجلس در تعیین نرخ بیمه اظهار داشت: اساساً از ابتدای انقلاب تاکنون دستگاه‌های مختلف دستیار، معاون، رابط پارلمانی و مشاورانی داشته‌اند که در نشست‌هایی با نمایندگان حضور یافته و یا نمایندگان سعی می‌کنند در کارگروه‌ها از آن‌ها دعوت کنند؛ اگر منظور از لابی این روابط است، می‌توان گفت وجود دارد.

      ندیمی افزود:‌ مجلس با مسئولین در تعامل است و با آن‌ها هم‌اندیشی می‌کند اما این به معنای سیادت فکری و غلبه نظرات آن‌ها بر نظرات نمایندگان نیست؛ گرچه از دیدگاه‌های کارشناسی درست و ارزشمند آن‌ها استفاده می‌شود.
      وی با بیان اینکه وزیر دادگستری ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس دارد و همکاران ایشان در نشست‌های مربوط به حوزه بیمه شرکت داشته‌اند گفت:‌ این امید وجود دارد که بتوانیم در یک مفاهمه قابل‌اعتماد در حوزه قضایی، اقتصادی و اجرایی با مجموعه‌های ناجا، بیمه مرکزی، بیمه‌های عامل و دستگاه قضایی در مورد قانون بیمه به تفاهم برسیم.

      نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آخرین وضعیت بررسی قانون بیمه شخص ثالث در کارگروه مربوطه گفت: چون خروجی کار در کارگروه به بحث نهایی نرسیده و در صحن کمیسیون به رأی‌گیری گذاشته نشده است، هنوز نمی‌توانیم جزئیات ارائه کنیم.

      این نماینده مجلس با بیان اینکه این طرح چند جلسه در صحن کمیسیون بررسی می‌شود و بعد از آن به صحن علنی خواهد رفت گفت: هر آنچه تاکنون در کارگروه بیمه عنوان ‌شده «پیشنهاد» بوده است اما سعی شده با توجه به نرخ تورم، بازنگری اساسی از نظر موضوع بیمه،‌ بیمه شونده، استفاده‌کننده از وسایل خودرویی و... صورت بگیرد.

      ندیمی با اشاره به تعطیلات سه هفته‌ای مجلس گفت: احتمالاً این طرح در نیمه اول پاییز به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.