• کشتیرانی یکی از ۱۰ تهدید جهانی برای صنعت بیمه

      خسارت وارد شده به کشتی «کوستا کونکوردیا» که در آب‌های ایتالیا واژگون شد و سپس به حالت عمودی بازگردانده شده و دوباره در آب شناور شد،‌ یکی از بزرگترین خسارتی است که از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون ثبت شده است

      عامل نزدیک به 70 درصد از خسارت های مالی جهان، در 10 مورد خلاصه می شود.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، گروه بیمه "آلیانز" با انتشار گزارشی اعلام کرد که حدود 70 درصد از خسارت های مالی از 10 حادثه در جهان نشات می گیرد و یکی از بزرگترین موارد مباحث مربوط به کشتیرانی است که مواردی مانند بهای کشتی های گران قیمت و لوکس و خطرات احتمالی مانند آتش سوزی و تصادف دریایی را در بر می گیرد.

      خسارت وارد شده به کشتی «کوستا کونکوردیا» که در آب‌های ایتالیا واژگون شد و سپس به حالت عمودی بازگردانده شده و دوباره در آب شناور شد،‌ یکی از بزرگترین خسارتی است که از سال 2012 میلادی تاکنون ثبت شده است.

      کشتی مسافربری «کوستا کونکوردیا» که در ژانویه سال در آب‌های جزیره «جیلیو» واژگون شده بود، در عملیاتی 19 ساعته به حالت اولیه بازگردانده شد. عملیات شناورسازی این کشتی عظیم تفریحی که در نوع خود یکی از گران‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها به حساب می‌آید، هزینه‌ای بیش از 600 میلیون یورو برجای گذاشت. کشتی 290 متری «کوستا کونکوردیا» که بیش از 114 هزار تن وزن دارد از بزرگترین کشتی‌های مسافرتی و تفریحی محسوب می‌شود. خسارت کل بیمه ای این حادثه به تنهایی حدود دو میلیارد دلار برآورد شده است.

      در این گزارش همچنین آمده است که در بین سال های بین 2009 تا 2013 میلادی کشتیرانی با خطرات بالقوه ای مواجه بوده است که می توان به آتش سوزی، حادثه دریایی، ‌زمین لرزه، توفان، زخمی شدن مسافران، سیل، شکست تولیدات و خرابی دستگاه ها اشاره کرد.

      در ادامه گزارش آلیانز همچنین آمده است که همچنین خسارتهای بیشماری به دلیل حوادث در حوزه های نفتی و گازی به وجود آمده است. این حوادث در طول سالیان گذشته حدودا 10 برابر شده اند و به رقم بی سابقه 20.8 میلیون یورو رسیده اند. آتش سوزی یکی از بیشترین خسارت ها را در این بخش به وجود آورده است. پس از آتش سوزی، ‌خرابی دستگاه ها و تجهیزات، حوادث طبیعی و فساد مالی بیشترین خسارت بیمه ای را به بخش نفت و گاز وارد کرده است.

      آلیانز، یک شرکت خدمات مالی چندملیتی است که ساختمان مرکزی آن، در شهر "مونیخ" آلمان قرار دارد. این شرکت، فعالیت ‌های اقتصادی فراوانی دارد اما تمرکز اصلی آلیانز بر روی ارائه خدمات بیمه است. این شرکت در سال ۲۰۱۰، دوازدهمین شرکت بزرگ خدمات مالی در جهان بوده و در فهرست سال ۲۰۱۰ هفته نامه "فوربس" در رتبه ۲۳ بزرگترین شرکت‌ های جهان قرار داشت. فعالیت ‌های اقتصادی آلیانز، به پنج بخش تقسیم می ‌شوند که هر بخش تحت یک شرکت تابعه با مدیریت مستقل اداره می ‌شود.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.