• استقبال کم از بیمه مساجد به دلیل بی‌اطلاعی مسئولان

      مشاور اداری و مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد از بی‌اطلاعی یا داشتن اطلاع ناقص مسئولان مساجد از طرح بیمه مساجد سخن گفت و عنوان کرد: همین بی‌اطلاعی موجب شده مسئولان مساجد به بیمه این اماکن مقدس اقدام نکنند

      مشاور اداری و مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد از بی‌اطلاعی یا داشتن اطلاع ناقص مسئولان مساجد از طرح بیمه مساجد سخن گفت و عنوان کرد: همین بی‌اطلاعی موجب شده مسئولان مساجد به بیمه این اماکن مقدس اقدام نکنند.

       به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، غلامرضا صادقی‌جو، مشاور اداری و مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در تشریح این موضوع که پس از سه ماه از اعلام ایجاد تسهیلات برای بیمه مساجد، این طرح تا چه حد مورد استقبال مسئولان مساجد قرار گرفته است، اعلام کرد: متأسفانه اطلاع‌رسانی در خصوص تسهیلات ارائه شده برای بیمه مساجد، انجام نشده است. البته از طریق سایت مرکز رسیدگی به امور مساجد اطلاع‌رسانی شد اما بسیاری از هیئت‌امنا و ائمه جماعت به این اطلاعات دست پیدا نکرده‌اند.

      وی ادامه داد: ما به تمامی ائمه جماعاتی که طی طرح استقرار نظام مالیاتی مساجد ارتباط داشته‌ایم، این مسئله را اعلام کرده‌ایم، آنها هم به سرعت از آن استقبال و مساجد خود را بیمه کردند، بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم در صورت انجام اطلاع رسانی دقیق اکثر مساجد تمایل داشته باشند زیر پوشش بیمه قرار گیرند.
      صادقی‌جو اعلام کرد: مقرر شده در گردهمایی‌ها و نشست‌هایی که با ائمه جماعات داریم این طرح را توضیح دهیم چرا که اطلاعات مسئولان مساجد از این طرح ناقص است در حالی که اگر طرح بیمه مساجد را برای آنها تبیین کنیم همه استقبال می‌کنند.
      وی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی در خصوص بروز مشکل در اجرای این طرح ارائه نشده است، در پاسخ به این سؤال که آیا طرح بیمه مساجد قابلیت ارتقا دارد یا خیر، گفت: بیمه انواع و اقسام دارد ولی آنچه ضروری تشخیص داده شد، بیمه حوادث است که مشمول اموال و دارایی‌های مسجد می‌شود و بیمه مسئولیت مدنی است که مشمول افراد و اشخاص اعم از امام جماعت، هیئت‌امنا، خادم مسجد، نمازگزاران و همه افرادی که برای کارهای مختلف به شکل‌های مختلف در مسجد حضور پیدا می‌کنند، می‌شود. در تمام این موارد اگر حوادثی رخ دهد که مسجد مقصر باشد افراد و اموال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
      مشاور اداری و مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: بر همین اساس این دو بیمه در اولویت قرار داده شدند، ضمن اینکه بیمه‌های دیگری هم وجود دارد از جمله بیمه اردوهای آموزشی تفریحی که به مدیریت مساجد اما خارج از مسجد انجام می‌شود و ... که ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد مختار هستند که مساجد را تحت این بیمه‌ها نیز قرار دهند.
      لازم به ذکر است: بر اساس تفاهم‌نامه میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و بیمه و بر اساس تعرفه امسال به ازای پرداخت هر چهار هزار تومان در سال، مساجد می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان از مزایای بیمه استفاده کنند، البته این مبلغ می‌تواند به همین میزان افزایش یابد مثلا با پرداخت سالانه 40 هزار تومان حق بیمه، اگر حادثه‌ای منجر به از بین رفتن اموال و دارایی‌های مسجد شود تا 100میلیون تومان مزایای بیمه به آن مسجد تعلق می‌گیرد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.