• قطر و عمان نقطه اسایش برای بیمه گران /تقاضا برای پوشش تروریسم در خاورمیانه افزایش یافت

      قطر و عمان دو کشور در خاورمیانه هستند که عاری از تروریسم اند و فعالیت تجاری را برای شرکت های مختلف و بیمه فراهم می کند

       طبق آخرین گزارش درباره شاخص تروریسم جهانی،
      قطر و عمان نقطه اسایش برای بیمه گران /تقاضا برای پوشش تروریسم در خاورمیانه افزایش یافت

      قطر و عمان دو کشور در خاورمیانه هستند که عاری از تروریسم اند./این شرایط فعالیت تجاری را برای شرکت های مختلف و بیمه فراهم می کند زیرا آنان می توانند بدون نگرانی به فعالیت های خود ادامه دهند. بیمه گران نیز می توانند شرایط خوبی را برای دیگر فعالیت های تجاری مهیا کنند.

      به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه به نقل از بیزینس اینشورنس، طبق آخرین گزارش درباره شاخص تروریسم جهانی، در میان 39 کشور جهان، قطر و عمان دو کشور واقع شده در خاورمیانه از تروریسم به دور هستند و در معرض حملات این چنینی قرار نمی گیرند.

      این شرایط فعالیت تجاری را برای شرکت های مختلف و بیمه فراهم می کند زیرا آنان می توانند بدون نگرانی به فعالیت های خود ادامه دهند. بیمه گران نیز می توانند شرایط خوبی را برای دیگر فعالیت های تجاری مهیا کنند.

      اگرچه تروریسم محلی و خشونت های سیاسی بر برنامه های گوناگون تاثیر گذاشته است اما قیمت ها و ظرفیت ها را نیز در سطح محلی دستخوش تغییرات شگرفی کرده است. همچنین ظرفیت مناسبی برای بازار بیمه اتکایی در برخی از کشورها و مناطق به وجود آمده است. تقاضا برای پوشش جنگ و تروریسم در خاورمیانه افزایش یافته است؛ به ویژه این نوع از پوشش برای موسسه ها و بانک ها به عنوان سنگ بنای مالی، از اهمیت خاصی برخوردار است.

      بیمه گران نیز در جست و جوی محصولاتی هستند که در جهان محبوب تر است و سعی می کنند بر شدت رقابت ها در محیط های تجاری بیافزایند، به همین دلیل هزینه های مربوط به بلایای طبیعی در برخی موارد ضمیمه پوشش بیمه تروریسم شده است.

      در این شاخص همچنین به کشورهای که در سال گذشته بیشتر در معرض حملات تروریستی قرار گرفته اند، اشاره شده است. عراق، پاکستان، نیجریه و سوریه با بیش از 60 درصد حملات تروریستی در صدر این فهرست جای گرفته اند. در این گزارش آمده است که تنها در سال 2013 تقریبا 10 هزار حادثه تروریستی در جهان روی داده است.

      در این سال، نزدیک به 18 هزار نفر در اثر این حملات کشته شده اند که نسبت به سال گذشته 61 درصد افزایش یافته است. پنج کشور عراق، افغانستان، پاکستان، نیجریه و سوریه در مجموع شاهد 15 هزار حادثه تروریستی بودند که معادل با 82 درصد حوادث تروریستی در جهان است. در میان این کشورها، عراق با نزدیک به دو هزار و 500 حادثه تروریستی و کشته شدن بیش از شش هزار و 300 نفر در صدر قرار دارد.

      در این گزارش که 99.6 درصد جمعیت را در بر می گیرد، همچنین آمده است که حوادث تروریستی تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر 162 کشور جهان دارد. این کشورها با مرگ، زخمی شدن افراد، خسارت به اموال و تحمل خسارت های فیزیکی رو به رو هستند.

      به رغم افزایش تحولات تروریستی در ماه های اخیر در بخش‌های مختلف جهان، کارگزاران بیمه اتکایی بر این باورند که بازار منعطف شده است و ریسک‌های کمتری جهان را تهدید می کنند.

      بیمه تروریسم یکی از راهکارهای ارائه شده برای جبران خسارت است. اما با افزایش حملات و تهدیدها در کشورها، اکثر شرکت های بیمه نرخ های خود را در مورد خطرات مربوط به تروریسم بالا برده اند و همچنین شرکت های بیمه ای که پوشش تروریسم را در بیمه نامه ها تحت عنوان پوشش اضافی لحاظ کرده بودند، تصمیم به بالابردن نرخ این پوشش در بیمه نامه ها گرفتند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.