•  
    • فهرست اخبار
      تصویب آیین نامه شرایط اعطای نمایندگی بیمه

      تصویب آیین نامه شرایط اعطای نمایندگی بیمه

      شورای عالی بیمه در راستای بازنگری آییننامه های این شورا، آیین نامه 75 را با نام "آیین نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه"تصویب و آن را جایگزین آیین نامه 57 کرد که این آیین نامه از ابتدای آبان لازم الاجرا است.
      به گزارش بیما ،شورای عالی بیمه در اجرای بند 5 ماده 17 قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، در جلسه مورخ 06/06/1391 "آیین نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه" را مشتمل بر 30 ماده و 30 تبصره به شرح ذیل تصویب نمود

      عضو کمیسیون قضائی مجلس در گفت‌وگو با فارس: امکان تجدید نظر در دیه 90 میلیونی وجود دارد

      عضو کمیسیون قضائی مجلس در گفت‌وگو با فارس: امکان تجدید نظر در دیه 90 میلیونی وجود دارد

      عضو کمیسیون قضائی مجلس با تأکید بر اینکه امکان تجدید نظر در دیه 90 میلیون تومانی همچنان وجود دارد، گفت: رئیس قوه قضائیه می تواند درقالب بخشنامه هایی اجرای رقم فعلی دیه را به تعویق و تصمیم مناسب تری اتخاذ کند.
      به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در نشستی خبری از پایان مهلت دو ماه دولت برای ارائه نرخی مطلوب برای دیه امسال خبر داد و اظهار داشت قوه قضائیه با عدم دریافت دلایل منطقی نرخ دیه امسال را 90 میلیون تومان اعلام می کند

      از چالش ها تا راهکارهای بیمه ای؛ در گفتگو با معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی/اختصاصی

      از چالش ها تا راهکارهای بیمه ای؛ در گفتگو با معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی/اختصاصی

      بیمه و جایگاه آن، موقعیت فعلی این صنعت در کشور و برنامه هایش از جمله نکاتی است که این روزها مدیران مختلف بیمه ای از آن سخن می گویند. در این بین گوش کردن به صحبت های رحیم مصدق، عضو هیات عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی می تواند جالب توجه باشد

      بیمه مرکزی به طور محسوس و نامحسوس نظارت می کند

      بیمه مرکزی به طور محسوس و نامحسوس نظارت می کند

      مدیرکل پاسخگویی به شکایات بیمه مرکزی:
      بیمه مرکزی به طور محسوس و نامحسوس نظارت می کند

      مدیرکل پاسخگویی به شکایات بیمه مرکزی، در خصوص نحوه بازرسی و مراجعات مردمی، با بیان اینکه مهم ترین مشکل بیمه گذاران در هنگام خرید بیمه نامه عدم آشنایی با شرایط آن است، به خبرگزاری فارس گفت: بیمه مرکزی به طور محسوس و نامحسوس بر عملکرد شرکت های بیمه نظارت دارد.

      علی کرمی، مهم ترین مشکل بیمه گذاران را در هنگام خرید بیمه نامه، عدم آشنایی با شرایط عمومی و خصوصی مربوط به بیمه نامه ای که می خواهند دریافت کنند، عنوان کرد و مهم ترین مشکل بیمه گذاران را در هنگام خسارت نیز این دانست که به دلیل عدم آشنایی با شرایط بیمه نامه، بیمه گذاران برای خود حقی تصور می کنند

      لایحه پیشنهادی دولت برای مکانیزم تعیین نرخ دیه

      لایحه پیشنهادی دولت برای مکانیزم تعیین نرخ دیه

      مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از لایحه پیشنهادی دولت برای مکانیزم تعیین دیه خبر داد و گفت : انتظار می رود به خوبی این موضوع مدیریت شود و از مباحث کارشناسی که در دو ماه اخیر و قبل از آن شده است به خوبی استفاده کنیم و به نتیجه مؤثر و مثبت برسیم.
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه ، علیرضا محمد علی در گفت و گو با رادیو اقتصاد افزود: به دلیل پایان یافتن مهلت دو ماهه ای که برای مجموعه دولت پیش بینی شده است، نرخ دیه از سوی سخنگوی قوه قضائیه همان 90 میلیون تومان اعلام شده است

       صنعت بیمه و آزاد سازی تعرفه‌ها

      صنعت بیمه و آزاد سازی تعرفه‌ها

      پرویزخسروشاهی
      نظارت تعرفه ای، به تعیین حداقل نرخ حق بیمه از سوی شورای عالی بیمه اطلاق می شود که بیمه مرکزی قبل از حذف آن از سیستم بیمه ای کشور، بر اجرای آن از سوی موسسات بیمه نظارت می کرد. اصلاح نظام نظارتی فوق که چند سالی است کنار گذاشته شده، این روزها باز هم مورد توجه قرار گرفته و سخن از احیای آن به گوش می رسد

      مدیر عامل بیمه سینا در مراسم افطاری کارکنان مطرح کرد :پوشش بیمه ای کلیه شرکت های زیر مجموعه بنیاد

      مدیر عامل بیمه سینا در مراسم افطاری کارکنان مطرح کرد :پوشش بیمه ای کلیه شرکت های زیر مجموعه بنیاد

      پوشش بیمه ای کلیه شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان در برنامه شرکت بیمه سینا قرار می گیرد
      به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سینا - فریدون صفر خانلو مدیر عامل شرکت بیمه سینا در مراسم افطاری ، در جمع کارکنان شرکت بیمه سینا با ابراز امیدواری از مثمر ثمر بودن چنین دیدارهای صمیمی برای تبادل افکار و آشنایی بیشتر کارکنان ،اظهار داشت : با تلاش همکارانمان در شرکت بیمه سینا از ابتدای سال جاری تا کنون از رشد 50 درصدی پرتفو برخوردار شده ایم و در تلاشیم جمع خانواده شرکت بیمه سینا اعم از کارکنان و نمایندگان در آینده ای نزدیک دو چندان شود تا موفقیت های بیشتری را در عملکرد این مجموعه شاهد باشیم .
      وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت بیمه سینا یکی از سالم ترین مجموعه ها در صنعت بیمه است خاطر نشان کرد : استفاده از امکانات و پتانسیل بنیاد از مواردی است که برای تزریق روحیه نشاط در محیط کار و ایجاد هویت شغلی در کارکنان محور اصلی برنامه های این شرکت است که این موضوع در دست بررسی و اقدام است و این در حالی است که شرکت بیمه سینا در پوشش دهی بیمه ای شرکت ها و زیر مجموعه های بنیاد ضعیف عمل کرده که درتلاشیم به تدریج این اقدام نیز عملیاتی شود

      صنعت بیمه در دوران کنونی

      صنعت بیمه در دوران کنونی

      نصرت اله نوربخش*
      پس از گذشت چند سال از طرح تحول صنعت بیمه و اجرای قانون خصوصی سازی صنعت بیمه کشور و واگذاری شرکت های دولتی شده به بخش خصوصی از طریق بورس امروز دیدگاه های مختلفی نسبت به وضعیت کنونی صنعت و بازار بیمه کشور مطرح می شود که نشات گرفته از شرایط موجود اقتصادی و فضای کسب و کار حاکم بر بازار می باشد.

      واسطه گری های مالی و خدمات مالی که بیمه های بازرگانی بخش مهمی از آنرا به خود اختصاص می دهد در سال های اخیر به خصوص از سال 82 به بعد دستخوش تغییرات جدی و رشدی بوده که آمار و ارقام رسمی نشان از سهم سنگین سودآوری در بخش بانکداری و واسطه گری های مالی
      قرض الحسنه ها و موسسات اعتباری بوده در حالی که صنعت بیمه در جایگاهی قرارگرفته که همواره کاهش نرخ های حق بیمه پتانسیل واقعی شرکت های بیمه را در حد بانک ها و سایرین ارتقا نداده است؛ به طوری که اگر متوسط سودآوری بانک ها را سالانه بیش از 50 درصد در نظر بگیریم در صنعت بیمه این سودآوری به مراتب پایین تر بوده و به سختی از 20 درصد تجاوز کرده است (توجه داشته باشیم که بخشی از سودها ناشی از آزاد سازی برخی از ذخایر بوده) هر چند که در بازارهای بین المللی مبنای محاسبات عملیات بیمه ای براساس گردش سه ساله انجام می پذیرد تا واقعی تر نشان داده شود